Iets doen wat onmogelijk is. Maar hoe dan?

Laten we voorop stellen dat je als persoon tot meer in staat bent dan je van jezelf verwacht. Als dame met fibromyalgie lijkt het nog steeds niet de meest logische keuze om een 10km run met obstakels te gaan doen. Iets wat ik mijzelf een aantal jaar geleden ook niet (nog niet bijna) zag doen. Maar het is me nu wel gelukt!

Door het geven van bootcamp lessen werd ik hier steeds nieuwsgieriger naar en leek het me toch wel eens tijd om dit te gaan proberen. Al is dit natuurlijk niet iets wat je zomaar even doet..

Ik probeer iedereen, ook met chronische beperking, altijd zo veel mogelijk te motiveren om alles uit jezelf te halen. In sommige gevallen kost het een hoop extra tijd en moeite, maar is het uiteindelijk niet onmogelijk. Dat zie je maar weer!

Helaas kan ik je niet in dit ene artikel een rijtje met tips geven waardoor iedereen ineens een 10 km kan lopen. Daarvoor heb je training nodig. Maar wat ik je wel kan vertellen is hoe jij datgene toch kunt doen, ondanks dat je (door je chronische beperking oid) dat niet verwacht te kunnen.

Lees meer »

Verantwoord snacken

We willen allemaal wel eens wat lekkers snacken toch? En hoe fijn is het dan om tegelijkertijd wat voedingsstoffen binnen te krijgen?

100% gezond hoeft niet, maar wanneer je de ene avond kiest voor een bakje chips, dan wil je de andere avond misschien wel wat beters! Na mijn training op vrijdagavond dronk ik mijn banaan-whey smoothie, maar had ik nog zin in wat lekkers daarnaast. Daar kwam dit rare prutje uit en ondanks dat het er niet zo fraai uit ziet, smaakt het wel erg goed! Benieuwd hoe je dat ook kunt maken?

Lees meer »

Paasdagen slecht voor je ‘dieet’?

Uitgebreide ontbijtjes, lunchafspraken met familie en dan natuurlijk alle paaseitjes niet te vergeten. Ook de paasdagen staan weer volop in het teken van lekker eten! Zulke feestdagen zijn heel gezellig en bedoeld om te genieten, maar kunnen ook best wel een beetje schuldgevoelens geven..

Hoe kom je dan die dagen door, zonder schuldgevoelens maar door tegelijkertijd wél te genieten?

Dit lieve haasje gaat deze dagen niet overleven ;)

Lees meer »

Tips voor productief werken

Volgens Google ben je productief wanneer je in een bepaalde tijd veel werk verricht. Daarin zie ik twee variabelen die nog wel eens lastig kunnen zijn 1. de tijd en 2. de hoeveelheid werk. Om je balans daarin te vinden (en te houden!) kan niet altijd even makkelijk zijn. Zo had ik daar afgelopen week met tentamenstress ook last van..

Maar goed, ook dat is weer een leermoment geweest! Inmiddels heb ik de eerste twee er met succes op zitten en kan ik weer een beetje ademhalen. Dus wat mij betreft het perfecte moment om wat tips over productief werken op een rijtje te zetten..


Lees meer »

Dit was maart

Maart is alweer voorbij, laat die lente maar komen! Afgelopen week waren er al veel zonnige momenten en ik heb er volop van genoten. Je merk meteen dat iedereen zich meer naar buiten verplaatst en een stukje vrolijker is. Dat is toch heerlijk?!

Benieuwd wat er nog meer speelde?

Lees meer »

5x beginnen met sporten

Het is zo belangrijk om te sporten, maar wanneer je dit al een tijdje niet hebt gedaan, of bepaalde lichamelijke klachten hebt, kan dit nog aardig lastig zijn! Niet onmogelijk, alleen vraagt net wat meer extra aandacht. En die uitdaging ga ik graag met jullie aan!

Bedenk je maar dat alle gevolgen van het niet sporten op de lange termijn nog veel nadeliger zijn. Dus het loont zeker om even door die zware periode(s) heen te gaan ;)

 

Ga je mee aan de slag?

Lees meer »

Een momentje van bezinning

Voor sommige dingen werk je zo vreselijk hard, maar wanneer je datgene hebt bereikt lijkt het heel snel normaal te worden. En vervolgens wil je misschien nog wel meer en meer (mezelf kennende)

Iets wat ik zeker niet verkeerd vind, want het zorgt ervoor dat je alles uit jezelf blijft halen, maar het moet natuurlijk niet te gek worden. We mogen ook wel eens stilstaan wat we allemaal wél hebben!

Lees meer »

Energy boost smoothie

Wanneer ik ’s ochtends al ga sporten/bewegen voel ik me daarna altijd super fit. De ochtend sufheid en stijfheid is weg, ik voel me even niet uitgeput of zwak en ben klaar om de dag te rocken. Maar helaas blijft dat gevoel niet de hele dag hangen, en kan het zelfs een behoorlijk zware dag worden als ik nog veel dingen op de planning heb staan. Vast herkenbaar voor de chronisch zieken onder mij?

Als je liever in de ochtend sport dan in de avond, dan zou ik dat zeker blijven doen! Met een beetje aanpassingen de rest van de dag blijft dit mogelijk. Zelf weet ik inmiddels ook beter hoe ik dat in kan vullen (kwestie van ervaren; vallen en opstaan) en één van de dingen wat daarbij hoort is het maken van een smoothie. Eentje met wat extra energie om weer door te kunnen én de nodige eiwitten om je lichaam te laten herstellen van het bewegen.

 

Verder nog hartstikke lekker ook, dus een prima drankje dacht ik zo! Benieuwd wat er allemaal in zit?Lees meer »