Een momentje van bezinning

Voor sommige dingen werk je zo vreselijk hard, maar wanneer je datgene hebt bereikt lijkt het heel snel normaal te worden. En vervolgens wil je misschien nog wel meer en meer (mezelf kennende)

Iets wat ik zeker niet verkeerd vind, want het zorgt ervoor dat je alles uit jezelf blijft halen, maar het moet natuurlijk niet te gek worden. We mogen ook wel eens stilstaan wat we allemaal wél hebben!

Lees meer »

Energy boost smoothie

Wanneer ik ’s ochtends al ga sporten/bewegen voel ik me daarna altijd super fit. De ochtend sufheid en stijfheid is weg, ik voel me even niet uitgeput of zwak en ben klaar om de dag te rocken. Maar helaas blijft dat gevoel niet de hele dag hangen, en kan het zelfs een behoorlijk zware dag worden als ik nog veel dingen op de planning heb staan. Vast herkenbaar voor de chronisch zieken onder mij?

Als je liever in de ochtend sport dan in de avond, dan zou ik dat zeker blijven doen! Met een beetje aanpassingen de rest van de dag blijft dit mogelijk. Zelf weet ik inmiddels ook beter hoe ik dat in kan vullen (kwestie van ervaren; vallen en opstaan) en één van de dingen wat daarbij hoort is het maken van een smoothie. Eentje met wat extra energie om weer door te kunnen én de nodige eiwitten om je lichaam te laten herstellen van het bewegen.

 

Verder nog hartstikke lekker ook, dus een prima drankje dacht ik zo! Benieuwd wat er allemaal in zit?Lees meer »

Verstop wat groente in je ontbijt; carrot cake havermout

Het schijnt dat slechts 5% van de Nederlandse bevolking de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groente en fruit binnen krijgt, dat is best schrikbarend toch? Terwijl je eigenlijk zo makkelijk extra groente aan je voeding toe kunt voegen. Zelfs aan je ontbijt! Het vergt misschien een beetje creativiteit, maar het kan.

Zo heb ik laatst een nieuwe variant van mijn havermoutontbijt ontdekt. In plaats van de standaard appel, banaan of kiwi maak ik het nu eens met wortel. Dan heb je al ongeveer 1/3 van je groentes voor die dag binnen! En dan kan je er ook nog iets heel lekkers van maken..

Lees meer »

Inspirerende personen op instagram

Instagram is een beetje de instandhouder van mijn telefoonverslaving, maar het is ook gewoon zo leuk! Ik breng dus veel tijd door op deze app, en kom dan ook een hoop mooie dingen tegen. Heus niet alleen maar mooie plaatjes, instagram is meer een inspiratiebron voor mij. De vele vooroordelen zijn ook te begrijpen hoor, al hebben we het nu niet over de accounts met een perfecte feed. Wel de accounts waar je echt iets aan hebt!

instagramLees meer »

Makkelijke recepten met eiwitpoeder

Zoals ik vorige week al liet weten ben ik toch eiwitpoeder (whey) gaan gebruiken. En ondanks dat ik er eerst niets van moest hebben, vind ik het nu toch wel erg handig! De mogelijkheden zijn eindeloos en de meest succesvolle gerechtjes wil ik jullie niet onthouden.

mugcake

Omdat ik de naturel variant gebruik (om zoetstoffen te vermijden) voeg ik iets meer smaakmakers toe, dus dit is iets waar je wel rekening mee moet houden wanneer je eiwitpoeder met een smaakje gebruikt! Lees meer »

Dit was februari

Deze maand begon heel relaxed met een weekje vrij na de tentamens. Al vond ik het ook niet erg om weer naar school te gaan. Een beetje ritme is wel zo fijn! En ook deze weken zijn weer vreselijk snel voorbij gegaan.

pancakes

Ik ben lekker veel nieuwe recepten aan het proberen! Overal kom ik ineens nieuwe ideeën tegen en mede door het eiwitpoeder wat ik kocht zijn de mogelijkheden eindeloos. Koken blijft ook een soort rustgevend momentje voor mezelf, als ik er tenminste de tijd voor maak. Lees meer »

Een makkelijke thuis workout voor je armen

Soms heb je even geen zin om de deur uit te gaan om te sporten, of misschien geen tijd of energie. Een thuis workout is dan de oplossing! Het kost je maar een half uurtje, geen extra energie buiten de oefeningen om én je hoeft er niet voor te betalen. Deze redenen zorgen ervoor dat ik zelf áltijd thuis sport, maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen hetzelfde is.

img_20170226_155903

Om je een handje op weg te helpen heb ik een hele simpele workout opgesteld, speciaal voor het bovenlichaam. Deze is ideaal wanneer je wilt beginnen met lichte krachttraining, dit kan namelijk op ieder niveau, jezelf wat meer van de bank wilt krijgen of even je momentje in de sportschool in wilt ruilen voor wat anders. De reden maakt niet uit, het is naar je eigen wens aan te passen! Lees meer »

Eiwitpoeder, waarom nu wel?

Ik ben altijd heel sceptisch geweest over de welbekende eiwitshakes, maar de laatste tijd is dit toch een beetje bijgedraaid. Zo ver dat ik zelfs een zak eiwitpoeder heb gekocht en na een tijdje proberen toch behoorlijk enthousiast ben geworden. Hoe dat zit ga ik je vandaag uitleggen!

img_20170222_160105

Zoals ik altijd overal heel duidelijk laat weten: ik eet mijn calorieën liever dan dat ik ze drink (met wijn als enige uitzondering hierop ;) en na eens een slokje van iemand zijn shake geproefd te hebben (water met poeder, bah) heb ik het meteen afgeschreven. Nee, mij niet gezien. Ik eet mijn eiwitten wel lekker! Na mijn opleiding tot voedingsadviseur kon ik ook wel goed bepalen wat wel of niet te eten na het sporten, en zo ben ik altijd prima tevreden geweest.Lees meer »