Zo blijf je fit in de zomer!

Het echte zomerse weer van gisteren is helaas alweer verdwenen, maar het gaat nu wel eindelijk de goede kant op! Voor mij was gisteren een ultieme zomerdag. Ik moest jammer genoeg wel gewoon naar school (tot half 5 zelfs) maar daarna… GENIETEN.

Ik gooide mijn schooltas in een hoekje, verruilde mijn veel te warmte zwarte kleding voor iets luchtigs en verplaatste mezelf naar de tuin. Mijn huisgenoten kwamen me niet veel later vergezellen, er werden corona’s op tafel gezet en de barbecue werd tevoorschijn getoverd. Drie uur later ging ik met een volle buik en líchtelijk aangeschoten toch nog een uurtje dansen. Best of both worlds! Een super gezellige avond gehad en toch nog even kunnen sporten.

Vanochtend was de zomerpret al meteen weer over, maar kreeg ik toch even een momentje van bezinning. Hoe moet ik dit in de zomer gaan volhouden?! Hoe kan je zulke gezellige avonden hebben en je aan het eind van de zomer toch nog fit en energiek voelen (en niet tonnetje rond zijn geworden)?

Natúúrlijk is daar ook wel weer wat op te vinden. Balans! Eens kijken hoe we dat komende zomer kunnen gaan combineren.. Ik heb wel wat ideeën :)

Lees meer »

Waarom ik niet zonder instagram en mijn blog zou kunnen?

Als het moet zou ik natuurlijk best wel zonder deze media kunnen, maar liever niet hoor! Afhankelijk zijn van social media is iets wat je de laatste tijd wel meer hoort. Vooral de afkeer daarvan dan..

En die vind ik helemaal terecht. Wat het échte leven is zoveel belangrijker en dat horen we niet te vergeten. Maar ik vind ook dat het veel góede dingen kan brengen! In ieder geval heeft het mij ook goede dingen gebracht. Om vooral bij de positieve dingen stil te staan wil ik die graag met jullie delen.

Middagpauze met cafeïne en suikerLees meer »

Verantwoord snacken #3 eimuffins

Ik heb deze heerlijke en verantwoorde ‘muffins’ al eens eerder gemaakt terwijl ik aan het preppen was. Dit weekend, bij mijn ouders waar de oven natuurlijk op me wacht, besloot ik weer een nieuwe voorraad te maken. Een handige snack om mee naar school/werk te nemen en ze zijn makkelijk in de vriezen, wel zo handig.

Verantwoord? Jazeker. Bestaande uit veel eiwitten, weinig koolhydraten en een kleine extra portie groente. Ik zeg mooi meegenomen ;) Wil jij ook deze super simpele snacks maken? Lees dan vooral even verder!

Lees meer »

Beginnen met hardlopen

Hardlopen is (net als wandelen) een ideale manier om aan meer beweging te komen. Je kan het praktisch altijd en overal doen en je kunt snel vooruitgang merken. Want dat willen we natuurlijk ook! Maar verder is het wel een sport waarbij je heel snel gaat overbelasten en zo kans hebt op blessures. Weten wat je wel en niet moet doen is dan van groot belang.

Ik zette een aantal tips op een rijtje. Om jou ook op weg te helpen!

Lees meer »

Dit was april

Aan het einde van maart schreef ik nog hoe lekker het was dat het alweer beter weer werd, we meer naar buiten konden en de winterkleren achterwege konden laten, en dan te bedenken dat het afgelopen maand helemaal niet zo heel mooi weer was. Jammer! Alsnog heb ik gelukkig wel gemerkt dat mijn energie weer wat omhoog is gegaan, en ik hoop dat dit in mei zich weer door gaat zetten..

Afgelopen maand was toch nog druk genoeg hoor, met veel leuke dingen. Ik neem je weer mee in de maand april!

Lees meer »

Verantwoord snacken #2 Pindakaas brownies

Het is voor mij nog steeds vakantie, en dat staat in mijn hoofd gelijk aan tijd om te bakken! Iets wat ik normaal nooit doe. Ik heb niet eens een oven thuis, dus ik ga lekker de keuken bij mijn ouders vies maken..

In een ver verleden maakte ik ooit pindakaas brownies en deze zijn nooit meer uit mijn hoofd gegaan, want wat waren die lekker! De combinatie pindakaas met chocola is wat mij betreft sowieso goud waard, en ik kon het daarom niet laten deze nog eens te maken. Alleen wel op een beetje een verantwoorde manier, zo dat je er lekker van kunt genieten zonder je super schuldig te voelen. Er zijn natuurlijk een hoop snacks te vinden die véél meer verantwoord zijn, maar die neem ik wel mee naar school, in de vakantie mag het namelijk ook wel een beetje feest zijn! Of op de verjaardag van onze Willem natuurlijk..

Ik ben alleen dit keer niet zelf aan het experimenteren gegaan, maar heb braaf een recept (van Legally-brunette) gevolgd.

Lees meer »

Iets doen wat onmogelijk is. Maar hoe dan?

Laten we voorop stellen dat je als persoon tot meer in staat bent dan je van jezelf verwacht. Als dame met fibromyalgie lijkt het nog steeds niet de meest logische keuze om een 10km run met obstakels te gaan doen. Iets wat ik mijzelf een aantal jaar geleden ook niet (nog niet bijna) zag doen. Maar het is me nu wel gelukt!

Door het geven van bootcamp lessen werd ik hier steeds nieuwsgieriger naar en leek het me toch wel eens tijd om dit te gaan proberen. Al is dit natuurlijk niet iets wat je zomaar even doet..

Ik probeer iedereen, ook met chronische beperking, altijd zo veel mogelijk te motiveren om alles uit jezelf te halen. In sommige gevallen kost het een hoop extra tijd en moeite, maar is het uiteindelijk niet onmogelijk. Dat zie je maar weer!

Helaas kan ik je niet in dit ene artikel een rijtje met tips geven waardoor iedereen ineens een 10 km kan lopen. Daarvoor heb je training nodig. Maar wat ik je wel kan vertellen is hoe jij datgene toch kunt doen, ondanks dat je (door je chronische beperking oid) dat niet verwacht te kunnen.

Lees meer »

Verantwoord snacken

We willen allemaal wel eens wat lekkers snacken toch? En hoe fijn is het dan om tegelijkertijd wat voedingsstoffen binnen te krijgen?

100% gezond hoeft niet, maar wanneer je de ene avond kiest voor een bakje chips, dan wil je de andere avond misschien wel wat beters! Na mijn training op vrijdagavond dronk ik mijn banaan-whey smoothie, maar had ik nog zin in wat lekkers daarnaast. Daar kwam dit rare prutje uit en ondanks dat het er niet zo fraai uit ziet, smaakt het wel erg goed! Benieuwd hoe je dat ook kunt maken?

Lees meer »