Tips voor het floaten

Een aantal weken geleden ben ik gestart met een float traject, samen met Nathalie van Fibromyalgieblog. Het artikel van mijn eerste keer floaten kun je hier nog eens teruglezen. Ik was heel enthousiast! Daarom keek ik ook zo uit naar afgelopen donderdag, want toen stond onze tweede afspraak.

Deze afspraak kwam natuurlijk als geroepen, zo midden in de verhuisstress! Op de dag van de sessie was ik vrij van school en had ik alleen twee uurtjes gewerkt. Mijn fysieke klachten waren toen niet zo erg als de eerste keer, dat zie je ook terug in de pijnscores. Toch blijft het heel fijn om zo’n uurtje te relaxen. Als ik mocht kiezen zou ik de sessie wel inplannen op/na een drukke dag, dan heb je er misschien nog net wat meer profijt van..

De mentale vermoeidheid was wel hoger, net als mijn stresslevel. Juist daarom vond ik het nóg lastiger om te ontspannen. Bij de eerste sessie is alles natuurlijk nog een beetje onwennig en spannend, maar ik had verwacht me de tweede keer makkelijker te kunnen ontspannen. Dat viel dus een beetje tegen door die drukte van de verhuizing.

Gelukkig is dat gewoon een kwestie van tijd en kon ik daarna zeker nog ontspannen. Ik heb zelfs ook nog een beetje geslapen. Ook een geslaagde tweede sessie dus!

Pijnscore vooraf / pijnscore na floatsessie 4

 

Nu ik er al íets meer ervaring in heb leek het me wel handig wat tips mee te geven. Voor de mensen die aan hun eerste floatsessie gaan beginnen..

Denk aan

  • relaxte kleding voor naderhand. Dat helpt mij het ontspannen gevoel wat langer aan te houden.
  • je ligt straks in een bad met zout, dat kan prikken aan wondjes op je lichaam! Zorgen dat je geen wondjes hebt is natuurlijk moeilijk te doen, maar ik zou bijvoorbeeld even wachten met scheren tot na de sessie.
  • je keuze voor vervoer. In de trein zitten is lekker makkelijk en relaxed, al is dit geen aanrader in de spitsuren! Zelf rijden zou ik iets stressvoller vinden maar dan ben je natuurlijk wel minder afhankelijk.
  • wat te drinken. Je kunt in de lobby na de sessie een heerlijk glaasje fruitwater drinken, maar mijn dorst hield nog wat langer aan en ik had mijn flesje water in de trein hard nodig.
  • een lichte maaltijd vooraf. Ik zou niet al te zwaar of vet eten van te voren, daar zou je nog wel eens last van kunnen krijgen. Bij honger kan je na de sessie altijd nog terecht bij de Bagels&beans aan de overkant ;)

Dit is mijn ervaring na de eerste twee sessies. Over drie weken mogen we weer terug en dan ga ik daar uiteraard weer een blog over schrijven. Eerst nog even op vakantie naar Spanje, lucky me.

Met dank aan Floathouse Breda!

TWITTER INSTAGRAM BLOGLOVIN

Bron afbeelding

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s