Eetdagboek 3-10

Ik mis het bloggen, maar ik krijg er gewoon niet de tijd voor gevonden. School, werken.. en dan nu het allerleukste (maar ook het meest vermoeiende): een verhuizing. Het is gelukkig maar tijdelijk dus er komt verbetering in!

Voor nu wist ik wél de tijd te vinden om nog een eetdagboekje online te gooien. Op dinsdag had ik een drukke dag en kostte het me dus wat moeite om goed voorbereid (met voldoende eten dus haha) op pad te gaan. Iedereen heeft natuurlijk wel eens van die dagen dat je van het een naar het ander moet, en dan is het lastig om goed te blijven eten. Niet te weinig, door vergeten te eten of er geen tijd voor te maken, maar aan de andere kant je ook niet laten verleiden door snacks onderweg.

Hoe je dat het beste kunt doen?

Op maandagavond maak ik alvast een ‘overlevingspakket’ klaar ;) Bestaande uit:

  • overnight oats; havermout met ongezoete sojamelk, kaneel en een banaantje
  • een salade van ijsbergsla, kidneybonen, mais en wat groene olijven
  • twee mandarijnen als snack

9’00 Dinsdag ga ik voor school nog mijn huurcontract tekenen, wat natuurlijk super leuk is en ik wel zo vroeg mijn bed voor uit wil. Ik functioneer nog niet zo goed om 8/9 uur ’s ochtends dus ik drink thuis alleen een kopje thee, pak mijn overlevingspakket in en moet dan gaan.

10’30 Wanneer ik op school kom haal ik snel een koffie en is het tijd om te ontbijten.

13’00 Tijd voor lunch! Die salade eet ik tussen het werken door op.

14’00 De schooldag is gelukkig niet al te lang, waardoor ik nog tijd over heb om te sporten! De mandarijnen waren bedoeld om te eten voor het sporten maar omdat ik al vroeg klaar ben is er nog geen hongergevoel te vinden.

15’30 Klaar met sporten en even thuis om uit te rusten. Ik eet een coffee and dark chocolate smart bar van Body&fit. Heel erg lekker! En erg welkom zo na het sporten.

17’00 Ik mag vanavond weer aan het werk en eet dus snel een makkelijke maaltijd. Op maandag heb ik gehakt met spitskool, paprika en champignons gebakken, waar ik nu alleen wat aardappeltjes bij klaar hoef te maken. De rest ligt in de vriezer. Easy as that. 

21’00 Eindelijk klaar met werken! Ik eet de mandarijnen nog op met daarbij een handje noten. Die laatste maaltijd was toch al een hele tijd geleden..

 

Disclaimer: Dit is natuurlijk geen kant en klaar voedingsplan wat voor iedereen geschikt is. Iedereen heeft een ander lichaam en dagelijkse activiteit, en dus een andere voedingsbehoefte. Neem dit dan ook niet klakkeloos over, maar draai het om naar wat goed bij jou past!

Tot snel ;)

TWITTER INSTAGRAM BLOGLOVIN

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s