Wat ik niet kan missen in een gezonde levensstijl

Heel veel mensen zijn bewust bezig met hun gezondheid. Dat vind ik zo goed! Het moet alleen geen verplichting zijn.. Je ben bewust bezig met je levensstijl voor jezelf. Je eigen lichaam. Want dat verdient het.

Wat mij betreft is het dan ook helemaal niet nodig om ineens koolhydraten, alles met tarwe, lactose, dierlijke voedingsmiddelen of wat dan ook te vermijden; omdat iedereen dat lijkt te doen. Zo zullen er altijd bepaalde trends zijn en het is helemaal niet nodig om daar per se bij te moeten horen.

Ik zou dan eerder kijken naar wat voor míj belangrijk is en wat ík onder gezond versta. Voor iedereen is dat dus anders! Iets wat ik heel duidelijk wou benadrukken, omdat ik bij het typen van dit artikel tot de conclusie kwam dat het idee wat ik in eerste instantie in mijn hoofd had een verkeerd beeld kan scheppen.

Er zijn geen essentials of dingen die je per se móet hebben om jezelf fit, bewust of wat dan ook te noemen. Want dat is dus voor iedereen weer anders, ha. Dit artikel wil ik daarom ook niet ‘essentials voor een gezonde levensstijl’ of iets in die richting noemen. Ook al stond het eerst wel zo in mijn concepten, alleen om het feit dat zo’n pakkende titel vaak beter gelezen wordt.

Dat doen we dus niet. Het zijn míjn essentials. Voor jou is dit rijtje hoogst waarschijnlijk niet helemaal hetzelfde. Dat maakt niet uit, je kan er nog steeds inspiratie uit opdoen!

You hate it or you love it; pindakaas. Ik behoor duidelijk tot de fans, want kan echt.niet.zonder. Dan wil ik natuurlijk wel de verantwoorde variant die helemaal uit pinda’s bestaat. En zonder toegevoegd vet, zout of suiker. Alleen 100% pindakaas.

Ook kan ik niet zonder een gróte bidon, die altijd op mijn bureau staat. Zo maak je het jezelf een stuk makkelijker om voldoende water te drinken. Niet ideaal om mee te nemen, dan kun je beter een wat kleiner flesje nemen, maar wel handig om in kaart te krijgen hoeveel je nou op een dag drinkt.

De yogamat op mijn kamer staat de laatste tijd een beetje te verstoffen (omdat ik er meer gebruik van maak in de sportschool) maar het heeft me zó goed geholpen. Voordat ik namelijk echt begon met krachttraining met gewichten, deed ik zelf oefeningen thuis. Een lichte vorm van krachttraining, zo’n twee keer per week. Hier en hier kun je voorbeelden daarvan vinden.

Een paar goede sportschoenen zijn wat mij betreft écht heel belangrijk. Ook als je bijvoorbeeld ‘gewoon’ gaat wandelen. Bij hardlopen denken mensen er gelukkig steeds meer aan, maar het is eigenlijk altijd belangrijk. Je hele lichaam staat met elkaar in verbinding en wanneer er onder ergens in de keten al wat mis gaat kan je daar hogerop ook zeker last van krijgen. Liever voorkomen dus!

Sistema bakjes blijven ook tot mijn favorieten behoren. Ik neem de breakfast-to-go vaak mee naar school voor mijn yoghurt (met wat granola of fruit) en de saladebak voor een salade of simpelweg wat krackers en in het andere gedeelte beleg en wat groente.

 

Welke dingen kunnen niet ontbreken in jouw gezonde levensstijl?

TWITTER INSTAGRAM BLOGLOVIN

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s