Verantwoord snacken #3 eimuffins

Ik heb deze heerlijke en verantwoorde ‘muffins’ al eens eerder gemaakt terwijl ik aan het preppen was. Dit weekend, bij mijn ouders waar de oven natuurlijk op me wacht, besloot ik weer een nieuwe voorraad te maken. Een handige snack om mee naar school/werk te nemen en ze zijn makkelijk in de vriezen, wel zo handig.

Verantwoord? Jazeker. Bestaande uit veel eiwitten, weinig koolhydraten en een kleine extra portie groente. Ik zeg mooi meegenomen ;) Wil jij ook deze super simpele snacks maken? Lees dan vooral even verder!

 

Ingrediënten voor 6 muffins

5 eieren

een flinke scheut magere melk

snufje peper en zout

gesneden groenten naar keus (ik heb dit keer ui, tomaat en leftover sperziboontjes gebruikt)

 

Het idee is heel simpel:

Als eerste verwarm je de oven voor op ong. 180 graden en vet je een muffinvorm in. Hierna kan je de helft van de gesneden groenten over de vormpjes verdelen. In een ander kommetje kluts je de eieren met de melk en de peper en zout. Dit mengsel kan je weer over de vormpjes verdelen, om daarna de andere helft van de groenten toe te voegen. Als het goed is, is alles zo mooi verdeeld! Je kunt de muffins nu voor 20 minuten in de oven bakken.

 

Om van deze simpele snack een handig en vullend ontbijt te maken kun je nog wat hamreepjes en geraspte kaas toevoegen..

Schrik trouwens niet als je ze uit de oven haalt, de muffins zakken tijdens het afkoelen nog een beetje in ;)

 

Wat voor snacks neem jij graag mee naar school/werk?

TWITTER INSTAGRAM BLOGLOVIN

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s