Paasdagen slecht voor je ‘dieet’?

Uitgebreide ontbijtjes, lunchafspraken met familie en dan natuurlijk alle paaseitjes niet te vergeten. Ook de paasdagen staan weer volop in het teken van lekker eten! Zulke feestdagen zijn heel gezellig en bedoeld om te genieten, maar kunnen ook best wel een beetje schuldgevoelens geven..

Hoe kom je dan die dagen door, zonder schuldgevoelens maar door tegelijkertijd wél te genieten?

Dit lieve haasje gaat deze dagen niet overleven ;)

Drink genoeg water

Een vers sapje bevat stiekem al een hele boel suiker, en ik kan me voorstellen dat je die suikers liever in de vorm van een paaseitje eet ;) Of natuurlijk liever laat staan in de dagen daarna.

Door voldoende water te blijven drinken gedurende de dag voorkom je ook nog meer zin in zoete dingen, blijf je sneller verzadigd, stimuleer je (in combinatie met voldoende vezels) je stoelgang en verdrijf je afvalstoffen beter!

 

Een extra beweegmoment

Niet omdat je ‘al die calorieën er weer af moet sporten’ maar om de balans te houden. Dat zorgt ervoor dat je suikerspiegel weer sneller terug gaat naar normaal en je je fitter blijft voelen. Doe dit samen en je maakt er meteen een gezellig moment van! Zo kan je heel makkelijk na de lunch even een wandeling gaan maken, de auto laten staan en de fiets nemen of na het diner niet op de bank te ploffen maar een spelletje Just Dance of Twister te spelen.

 

Kies je momenten

Tijdens een etentje met familie of vrienden wil je liever niet bezig zijn met wat wel/niet goed is, dus zorg ervoor dat je gewoon van deze momenten gaat genieten! Zonder daar al te veel over na te denken. En dan eet je de volgende maaltijd weer zoals je dat normaal ook zou doen. Wanneer je een heel weekend losgaat zal het alleen maar moeilijker zijn om daarna weer ‘normaal’ te gaan eten én geniet je er minder van. 50% genieten en 50% houden zoals het is. Dan blijft het genieten ook speciaal!

 

Na een paar dagen zijn alle speciale gelegenheden weer voorbij, en dan? De een gaat helemaal niet meer snoepen en extra sporten, voor de ander duurt het weer even voordat het oude ritme er weer in zit. Maar is dat erg? Nee. Door extra streng te zijn de week erna ‘straf’ je jezelf eigenlijk voor het genieten en krijg je misschien wel eerder een terugval. Dus gun jezelf ook even om alles weer bij het oude te krijgen!

Door deze drie dingen de komende week net wat vaker mee te nemen creëer je uiteindelijk toch ook weer een evenwicht. En alles draait om balans toch ;)

 

Hoe waren deze dagen voor jou? Hopelijk hebben jullie er net zo van genoten!

TWITTER INSTAGRAM BLOGLOVIN 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s