5x beginnen met sporten

Het is zo belangrijk om te sporten, maar wanneer je dit al een tijdje niet hebt gedaan, of bepaalde lichamelijke klachten hebt, kan dit nog aardig lastig zijn! Niet onmogelijk, alleen vraagt net wat meer extra aandacht. En die uitdaging ga ik graag met jullie aan!

Bedenk je maar dat alle gevolgen van het niet sporten op de lange termijn nog veel nadeliger zijn. Dus het loont zeker om even door die zware periode(s) heen te gaan ;)

 

Ga je mee aan de slag?

1: deze standaard oefeningen kan iedereen thuis wel doen. Beginnen kan echt al vanaf de basis, maar je kan het ook zeker zwaarder gaan maken!

2: hoe je met een chronische aandoening toch langzaam aan kunt beginnen met bewegen.

3: de meest simpele manieren om wat extra te bewegen. Ook voor iedereen toepasbaar!

4: niveau 1 bewegen. Weer een makkelijke manier om mee te beginnen! Niveau 2 en 3 volgen daarop.

5: hoe pas je een trainingsschema aan? Hierin staan de basics om zelf mee aan de slag te gaan. Al blijft begeleiding van een professional natuurlijk altijd beter, zeker op het begin.

 

Ik zou nog wel uren over dit onderwerp door kunnen ratelen, maar laten we hier eerst maar eens mee beginnen. Wat in bijna ieder bericht wel terug komt en nu ook mijn belangrijkste advies is: rustig opbouwen! En wanneer er nog dingen onduidelijk zijn kan je dat natuurlijk altijd vragen ;)

TWITTER INSTAGRAM BLOGLOVIN 

Advertenties

Een gedachte over “5x beginnen met sporten

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s