Energy boost smoothie

Wanneer ik ’s ochtends al ga sporten/bewegen voel ik me daarna altijd super fit. De ochtend sufheid en stijfheid is weg, ik voel me even niet uitgeput of zwak en ben klaar om de dag te rocken. Maar helaas blijft dat gevoel niet de hele dag hangen, en kan het zelfs een behoorlijk zware dag worden als ik nog veel dingen op de planning heb staan. Vast herkenbaar voor de chronisch zieken onder mij?

Als je liever in de ochtend sport dan in de avond, dan zou ik dat zeker blijven doen! Met een beetje aanpassingen de rest van de dag blijft dit mogelijk. Zelf weet ik inmiddels ook beter hoe ik dat in kan vullen (kwestie van ervaren; vallen en opstaan) en één van de dingen wat daarbij hoort is het maken van een smoothie. Eentje met wat extra energie om weer door te kunnen én de nodige eiwitten om je lichaam te laten herstellen van het bewegen.

 

Verder nog hartstikke lekker ook, dus een prima drankje dacht ik zo! Benieuwd wat er allemaal in zit?

1 bevroren banaan

1 kopje koffie

200/250 ml halfvolle melk

1 scoop eiwitpoeder

(Wanneer je geen eiwitpoeder wilt gebruiken kan je dit ook vervangen door griekse yoghurt, en dan wat minder melk nemen)

 

Gooi alles in een blender, mix het tot een romige smoothie en gun jezelf daarna een half uurtje de tijd om het rustig op te drinken. Dat laatste is misschien nog wel het belangrijkste ;)

 

Sport jij liever in de ochtend of in de avond? En wat doe je daarna?

TWITTER INSTAGRAM BLOGLOVIN

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s