Voor deze manieren van bewegen heeft iedereen tijd

Een van de excuses die je vaak hoort om niet te gaan sporten is ‘geen tijd’. Want met een baan of studie, huishouden en sociale gelegenheden blijft er vaak niet veel tijd meer over. Zeker wanneer je al minder energie te besteden hebt! En toch is het mogelijk. Je moet er tijd voor máken hoor je dan vaak, maar hoe?!

Dit vind ik een beetje dubbel, want wanneer je sporten echt leuk vind (zoals deze gek hier) dan zorg je wel dat je daar tijd voor hebt, maar ik snap ook dat dit niet bij iedereen zo is. Dan is tijd maken een beetje kort door de bocht.

Wanneer je wél graag wil bewegen, omdat je weet dat bewegen goed voor je is (waarom lees je hier) maar je nog moeite hebt om jezelf zo ver te krijgen, dan kan ik hiermee misschien wel wat voor je betekenen. Ik kan je namelijk een paar tips geven waardoor je stiekem toch wat meer beweegt.

img_20161215_093331

Ga lopend of fietsend naar de supermarkt

Een klusje wat toch gedaan moet worden, dus dan kan je er net zo goed een beweeg moment van maken! Je kunt er zelfs voor kiezen om niet meteen naar de dichtstbijzijnde winkel te gaan, maar eentje een stukje verder (die misschien wel weer andere/goedkopere producten aanbiedt)

 

Maak squats tijdens het tandenpoetsen of koffie zetten

Als het goed is poets je twee keer per dag je tanden, en in die twee luttele minuten kan je makkelijk een paar keer door je knieën gaan! Of wachten totdat het koffieapparaat of de waterkoker klaar is, nog zo’n moment.. Lees van te voren nog even het artikel ‘hoe maak je een goede squat

 

Opdrukken voordat je gaat douchen

Wanneer je ergens een gewoonte van maakt dan hoef je er minder moeite voor te doen en lijkt het dus minder energie te kosten. Iets wat best fijn is voor de oefeningen waar je anders geen zin in hebt bijvoorbeeld! Probeer eens iedere keer voordat je een douche neemt x keer op te drukken, jumping jacks of lunges of iets dergelijks te doen. Maar dan ook echt standaard voordat je gaat douchen!

 

Extra meters maken

Deze heb je vast al eens gehoord: ga met de trap en laat de roltrap/lift achterwege, haal je koffie op een andere verdieping of ga naar een toilet een stukje verderop. Zo kan je tijdens je werk/opleiding zelfs bewegen! Vooral wanneer je veel zit gedurende dag is dit een hele vooruitgang.

 

Ga samen bewegen

Wanneer je al met je vriend of vriendin hebt afgesproken kun je er net zo goed een sportief moment van maken! Bijkletsen kan namelijk ook prima tijdens het wandelen of ga wat baantjes trekken of zelfs een compleet nieuwe sport uitproberen. Met iemand samen sporten is veel leuker, en je kunt elkaar ook extra motiveren!

 

Matig intensieve vormen van bewegen (zoals lopen of fietsen) zijn prima vormen van beweging, maar het is ook belangrijk om af en toe iets met een hogere intensiteit te doen, waarbij je hartslag omhoog gaat (dit is bijvoorbeeld ook goed voor je vaten)

Ik ben benieuwd wat jij graag voor beweging doet! Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom ;)

 

TWITTER INSTAGRAM BLOGLOVIN

Advertenties

3 gedachtes over “Voor deze manieren van bewegen heeft iedereen tijd

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s