De perfecte home workout

Er zijn wel bepaalde dingen waarvoor ik naar een sportschool zou willen gaan, maar ik kan ook prima thuis (en buiten, bootcamp!) trainen. Ik weet dat dit niet voor iedereen vanzelfsprekend is en daarom probeer ik met wat tips jullie ook thuis aan de slag te krijgen. Nu heb je dus echt geen excuus meer om niet te sporten ;)

img_20170107_143408

Eerder schreef ik al een artikel met tips over hoe je het beste thuis kunt sporten, deze kun je hier teruglezen. Hierin staan veel algemene tips en hoe je dit in de grote lijnen aan kunt pakken. Vandaag ga ik je precies laten zien wat ik doe!

Ik heb pas een heel handig setje met weerstandsbanden gekocht bij de Lidl, dit kost echt maar een paar euro en hiermee kan je nóg meer variëren in je oefeningen. Dus deze kleine aankoop zou ik zeker aanraden! Maar het doel van een home workout is natuurlijk dat je er niet te veel spullen voor nodig hebt en het makkelijk blijft. Dus daarom gaan we nu weer verder met de échte home workout.

Als beginner ben ik begonnen met alleen een yogamatje, of daarvoor zelfs met slechts een kussen, dat is alleen niet aan te raden. Met een mat kun je prima beginnen met het trainen van je buik, billen, benen, rug en armen. Basic style. Dat is level 1! Wat voor oefeningen je precies kunt doen, dat zie je later nog ;)

Hierna kun je het wat zwaarder gaan maken. Dat is makkelijk door extra gewicht toe te voegen. Ik geloof dat iedereen wel een lege fles in huis heeft. Denk aan een frisdrank of wasmiddel fles. Begin met 1L en vul deze met water of zand. Zo kun je met wat meer kilo’s een squat of hip thrust uitvoeren bijvoorbeeld. De oefeningen komen hierbij ook weer later!

Om nóg een stapje verder te gaan is het nodig om voldoende ruimte te hebben. De intensiteit gaan we omhoog gooien en daarbij vraag je ook meer van je conditie. Met oefeningen als een jump squat, burpee of star sit-up is het dus belangrijk dat je niet te veel om je heen hebt. Maar de dingen die er wél staan, kan je ook weer gebruiken! Zo kun je dips maken op een stoel, bank of bed. En deze kan je ook weer gebruiken voor het trainen van je billen en benen.

Er komt dus nog meer aan. Voor nu wil ik jullie alleen maar even de mogelijkheden laten zien! Want betalen voor een sportschool? Hmm, deze student doet dat gewoon lekker thuis! Nu hoef je niet de deur uit (dat is al één excuus minder), niet te betalen (altijd fijn) en ben je alleen de tijd die je echt aan het trainen bent kwijt (hoezo te druk?)

 

Laat jullie horen: wie sport er wel eens vanuit huis?

TWITTER INSTAGRAM BLOGLOVIN

Advertenties

3 gedachtes over “De perfecte home workout

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s