Buikspierkwartier

Voelen jullie je ook zo opgeblazen na alle kerstdiners? Ik wel! Maar ik heb dan ook twee dagen met volle teugen genoten van al het lekkers. Voor mij hoort dat echt bij kerst, dus ik heb er geen moeite mee. Even niet nadenken, letten op ingrediënten of hoeveelheden, gewoon genieten!

Dat heb ik wel geweten want mijn buik is aardig aan het protesteren. Vandaar dat ik ook wel weer uitkijk naar gezonde maaltijden en wat beweging. Ik ben vandaag daarom een home workout gaan doen, met lekker veel buikspieroefeningen! Hopelijk doet het wat tegen het opgeblazen gevoel, maar een beetje beweging kan natuurlijk nooit kwaad.

Ik heb hiervoor drie korte workouts van FitSugar gecombineerd. In totaal ben je dan nog geen kwartier kwijt (wat natuurlijk niks is) maar je kan ook rustiger beginnen met 1 of 2 keer 5 minuten.

Gebruik deze eerste video als warming up. Je hartslag en ademhaling moeten omhoog gaan, zodat je lichaam een beetje wordt voorbereid op het bewegen. Dat moet hiermee wel lukken denk ik. En wie doet die laatste move!?

Hierna gooien we er iets meer kracht oefeningen in! In plaats van een dumbell kan je ook makkelijk een flesje met water gebruiken (voor de diehards zelfs een 1,5L fles) Probeer constant te letten op het aanspannen van je buikspieren, navel in dus!

Voel je de buik al een beetje branden? Goed bezig! Maar nu de laatste video nog. Hierbij worden je buik en rugspieren nog net even wat extra geprikkeld.

 

SUCCES

 

Voelen jullie je alweer wat fitter?

TWITTER INSTAGRAM BLOGLOVIN

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s