Tussendoortjes met weinig suiker

Er is één ding wat ik soms lastig vind aan gezond eten, en dat zijn tussendoortjes. Ik moet ze op school snel tussen twee lessen door (al lopend) of in de stille collegezaal op kunnen eten. Dat vergt wat creativiteit, want bij een handig tussendoortje kom je toch al snel op een koek of reep uit..

Vandaar dit artikel! Ik heb een paar fijne snacks gevonden die goed vullen, zodat je er nog even tegenaan kan tot de volgende maaltijd, én niet veel suiker bevatten. Deze passen prima in een gezonde levensstijl. En gelukkig zijn ze nog lekker ook ;)

img_20161201_100610

Met snoeptomaatjes op nummer 1. Ze zijn handig mee te nemen, kan je makkelijk tussendoor snacken én je hebt meteen een portie groenten binnen. Zonder de vele toevoegingen die in voorverpakte snacks zitten.

Yoghurt met fruit of muesli is zoiets wat ik altijd kan eten. Als ontbijt, ’s avonds na het sporten en nu dus ook onderweg. Dankzij een hele handige ontbijt to go beker van Sistema kan je je yoghurt gescheiden houden van de muesli, zodat het lekker krokant blijft én er zit een handig lepeltje bij. Kost je een keer 5 á 6 euro maar dan hoef je nooit meer onderweg voorverpakte yoghurtjes te kopen. Scheelt uiteindelijk weer in je portemonnee en zo heb je zeker een variant zonder toegevoegde suikers, afhankelijk van de soort muesli die je gebruikt natuurlijk. Al is yoghurt met fruit en kaneel ook net zo lekker!

Voor ei muffins moet je van te voren wel even de keuken in, maar het handige is dat je ze in kunt vriezen! Maak ze op een vrije middag en je bent voor een tijdje voorzien van handige, gezonde snacks. Hoe je ze kunt maken leg ik hier uit.

Rijstwafels heb ik áltijd in huis, je kan er namelijk alle kanten mee op. Met zoete trek eet ik ze met pure chocopasta (chocolade + zeezout = heaven) of als lunch met pindakaas en een banaantje. Alleen is dit natuurlijk nogal lastig om ter plekke te doen, dus kies is toch voor de droge variant of simpel belegt met een plakje kaas of kipfilet met tuinkruiden. Super lekker, en toch makkelijk naar binnen te schuiven ;)

img_20161201_100403

Als ik dan tóch snel een voorverpakt koekje naar binnen wil werken neem ik meestal deze van de Aldi mee. Per pakje bevat deze (2x 3,7) 7,4 gram suiker, wat natuurlijk nog steeds veel is als je bedenkt dat een volwassen vrouw maar 25 gram aan suiker per dag in zou moeten nemen, maar het is in ieder geval beter dan de standaard liga of sultana. En wanneer je kijkt naar de ingrediënten dan zie je dat het overgrote deel granen zijn, best oké dus.

img_20161201_100418 img_20161201_100430

 

Welke tussendoortjes neem jij meestal?

TWITTER INSTAGRAM BLOGLOVIN

Advertenties

2 gedachtes over “Tussendoortjes met weinig suiker

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s