Food prep #2 Snacks

Ik heb pas in dit artikel laten zien welke maaltijden ik klaarmaakte voor in mijn korte stageperiode. Daarbij had ik ook nog wat snacks klaargemaakt, en zoals belooft komen die er nu aan!

Deze manier van preppen is voor mij echt ideaal. Zo kan je toch gezonde maaltijden eten op momenten dat je geen tijd of energie hebt om te koken, zonder dat je er heel veel geld (aan bijvoorbeeld afhalen) kwijt bent. Probeer het eens uit zou ik zeggen!

20160501_142050

 

In het vorige artikel staat het ‘preppen’ nog wat duidelijker uitgelegd, voor nu focus ik mij alleen op de receptjes van deze heerlijke snacks! En natuurlijk zijn deze ook weer simpel en snel gemaakt.

Let’s see..

Laten we beginnen met de kikkererwten. Die klinken niet heel erg aantrekkelijk, vind ik tenminste, maar je kunt er zeker wat lekkers van maken! Deze snack wordt soms zelfs vergeleken met borrelnootjes, ik denk dat je wel een beetje teleurgesteld bent als je dat verwacht, maar lekker zijn ze zeker. En je krijgt stiekem weer een extra portie groente binnen!

Je maakt het zo:

  • verwarm de oven voor op 200 graden
  • laat een blikje kikkererwten uitlekken en spoel ze nog even af
  • pak een grote kom meng daar de kikkererwten in met drie eetlepels olijfolie
  • ga nu los met verschillend kruiden (ik gebruikte knoflookpoeder, paprikapoeder, chilivlokken en kerrie)
  • spreid dit uit op een bakplaat met bakpapier en dan kan het de oven in!
  • rooster de kikkererwten voor 20 minuten en vergeet daarbij niet ze iedere 5 minuten even om te scheppen

Terwijl deze in de oven stonden ging ik verder met de volgende snack; ei-muffins! Ik ben gek op eieren omdat ze 1. veel eiwitten bevatten 2. (en daarom) goed vullen 3. je er oneindig mee kan variëren en er altijd wat lekkers van kunt maken. Deze muffins kan je invriezen en zijn daarom ideaal om op zo’n moment te maken. In de koelkast kan je ze ongeveer 2 a 3 dagen bewaren. Ik eet ze meteen uit de koelkast, gewoon koud dus. Maar even opwarmen in de magnetron kan vast ook.

Je maakt het zo:

  • begin met het snijden van groente. Ik heb bosui, paprika en stukjes champignon gebruikt.
  • kluts nu 4 eieren in een kom met peper en zout (eventueel een scheutje sojamelk)
  • vergeet de vorm niet in te vetten
  • begin met een laagje groente in alle 6 de vormpjes, verdeel daar de helft van het ei over en herhaal dit nog een keer
  • bak de ‘muffins’ in ongeveer 20 minuten op 180 graden

Wanneer je ze uit de oven haalt zullen ze nog een beetje inzakken, dat is niet erg. Wil je er helemaal wat lekkers van maken? Voeg dan nog kaas of spekjes toe ;)

En als laatste hetgeen wat het liefst iedere dag mee naar school neem.. yoghurt of kwark met diepvriesfruit. De sistema breakfast to-go beker is daarom mijn beste vriend! Deze vul ik ’s ochtends met zuivel en het fruit en eet het dan in de pauze, nog redelijk koud en zonder lekken, op. Ideale bekers! Je betaalt er wel wat voor, maar zo kan je iedere dag een goedkope zuivelsnack meenemen. En variëren kan eindeloos.

 

 

69FC543F-23A7-48E2-9243-0BE5655E5554_23

 

Wat voor snacks neem jij graag mee voor op een school- of werkdag?

 

TWITTER INSTAGRAM BLOGLOVIN

Voor de sistema bekers klik hier

Advertenties

3 gedachtes over “Food prep #2 Snacks

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s