Eetdagboek 21-1

Een eetdagboek, jawel! Mocht je nou helemaal geen idee hebben welke gezonde en lekkere dingen je voor jezelf kunt klaarmaken, dan is dit misschien een goede inspiratiebron..

Ik had vandaag pas laat school (eigenlijk ook een college om 9 uur maar dat ging ik niet redden door de hevige ochtendstijfheid) en zo kon ik de hele ochtend en vroege middag gebruiken om te leren voor de tentamens van volgende week. Super fijn! De reden natuurlijk niet, maar als je lichaam even rust nodig heeft is het wel zo fijn dat ook te geven ;) Op een dag thuis eet ik vaak wel anders vergeleken met een lange schooldag. Het lunchbox inspiratie blogje komt er dus nog aan ;)

20160120_093830 20160120_113415 20160120_135009 20160121_134541

Het fijne van ’s ochtends niet te hoeven haasten.. Tijd voor bananenpannenkoekjes! Geduld is écht het geheime ingrediënt. Een geprakte banaan, twee eieren, kaneel en havermout in een kommetje, mixen en van dat beslag twee pannenkoekjes maken. Zet het vuur zo laag mogelijk en zet ondertussen vast een kopje thee of zo.

Tussen het samenvatten door, rond een uur of 11, eet ik wat snoeptomaatjes als snack.

Ik houd lunchpauze met het bekijken van wat blogs en eet ondertussen mijn crackers. Deze van Wasa zitten vol met goede ingrediënten (en kon je vorige week hamsteren bij de appie) Ik beleg ze met zuivelspread en wat schijfjes komkommer. Tada, lunch!

’s Middags op school had ik een les waarbij we zelf nog wat moesten sporten dus at ik snel even een mueslireep. Deze zijn zeker niet de beste keus maar wel oké voor een goedkoop, het hoeft niet 100% gezond te zijn, alternatief.

En dan het avondeten, waar ik dan net weer geen foto van gemaakt heb.. Ik maakte een snelle maaltijd van zilvervliesrijst (kies voor zilvervliesrijst voor meer vezels), kip, courgette, paprika, ui en knoflook. Daar wat peper, zout en paprikapoeder over en ik ben tevreden. Ik hoop niet dat ik jullie teleurstel met deze vreselijk simpele maaltijden maar dat is wel waar ik nu grotendeels voor kies. Gezond, vullend, makkelijk en goedkoop. Of in ieder geval een middenweg daarin!

Na het avondeten heb ik later altijd toch nog wel een beetje honger, maar in plaats van de popcorn van huisgenoten ga ik voor een schaaltje yoghurt met wat rozijntjes, noten en kaneel.

Dit maakt alles bij elkaar:

  • 1 stuk fruit
  • zeker 200 gram groente
  • voldoende koolhydraten als energiebron (rijst, crackers, havermout en de mueslireep)
  • voldoende eiwitten (kip, yoghurt, nootjes, zuivelspread)
  • genoeg vocht (water, groene thee en een kop zwarte koffie)

 

Wat voor lekkers heb jij vandaag allemaal gegeten?

TWITTER INSTAGRAM BLOGLOVIN’

*disclaimer; ieder lichaam is anders en zo heeft iedereen ook een andere energie/voedingsmiddelen behoefte. Dit wil dus niet zeggen dat dit zomaar voor iedereen een goed voedingsschema is! Ik laat het puur ter inspiratie zien, zodat jij misschien nog wat ideeën kunt opdoen ter afwisseling/verbetering.*

Advertenties

3 gedachtes over “Eetdagboek 21-1

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s