Jou ‘fit diary’

Dailylin schrijft op haar blog zogenaamde fit diary’s. Súperleuk om te lezen want ze zit vol energie en is zo sportief. Dat werkt op mij heel aanstekelijk, al weet ik dat ik nooit datzelfde zou kunnen doen. Het hoeft ook niet natuurlijk, ik kan prima tevreden zijn met wat ik nu al kan. Maar het maken van een dagboekje daarover kan nog steeds erg leuk zijn. En handig!

Schrijf een week lang eens op wat je op welke dag aan beweging hebt gedaan. Dat hoeven geen 10km runs of crossfit sessies te zijn (het kan natuurlijk wel maar ik weet dat bij het merendeel van mijn lezers dit ook niet van toepassing is) Gewoon alles wat voor jou als sporten telt. En hoe voelde je je daarbij?

Door er op deze manier meer aandacht aan te besteden krijg je er misschien wel meer motivatie door, maar het werkt vooral ook verduidelijkend. Wanneer had je heel veel last of pijn, op welke dagen heb je te veel of misschien wel te weinig gedaan, wanneer heb je rust genomen.. dat zijn allemaal super belangrijke dingen om te weten!

IMG_5321
– een stukje van mijn motivatie –

Wil je vooruitgang boeken dan is dit echt een hele goede hulp. Zo’n papiertje (of word bestand) kan je dingen vertellen die je misschien in eerste instantie niet van je eigen lichaam had vernomen. En aan het einde van de week weet je precies hoe goed je bezig bent. Dat geeft je misschien ook weer iets om trots op te zijn ;)

 

Zou jij een fit diary bijhouden?

Advertenties

3 gedachtes over “Jou ‘fit diary’

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s