5 lekkere dingen om te eten na het sporten

Eiwitten zijn belangrijk voor het herstellen en opbouwen van spieren. Die wil je dus vooral binnenkrijgen na het sporten. Dat kan met shakes of speciale eiwitrepen, als je het echt serieus aan wil pakken, maar ook pri-ma met normale voeding. Ik heb een paar combinaties die het goed doen voor je lichaam én lekker zijn. Want dat is natuurlijk ook zeker belangrijk!

1 Laten we beginnen met mijn favoriet: kwark. Béétje standaard. Je zou haast geen ‘sporter’ zijn als je niet ’s avonds na het sporten zo een hele pot binnen no time naar binnen lepelt (en daar desnoods vijf minuten voor sluitingstijd nog voor naar de supermarkt rijdt, ik ken ze hoor) Al kan je er ook echt wat lekkers van maken.

Snijd een halve appel in kleine blokjes en strooi deze over je kwark (ik gebruik altijd ongeveer 3/4 bak, dat is zo’n 375 gram) en ga dan los met kaneel. De kaneel haalt de ‘saaie’ smaak van de kwark af en appel is heerlijk fris en knapperig. Als je het mij vraagt de beste combi die er bestaat ;)

2 Wil je er nog wat meer vitamientjes bij, maak dan een smoothie. Maak hem met yoghurt of kwark met een beetje water. Lekker fris en het vult ook. Zeker als je er als extraatje nog wat havermout en of pindakaas bij doet!

3 Als je even wat voorbereiding doet en deze heerlijke pindakaasballetjes van focus on foodies maakt, kan je daarna lekker op de bank ploffen en genieten van deze snack. Ik vind ze geweldig en ze zijn hier thuis ook altijd zo op. Vol met goede ingrediënten (maar dan nog steeds niet allemaal in één keer opeten hé) en ook lekker vullend.

IMG_7451.CR2

4 Groenten zijn al-tijd goed wat mij betreft, en dus ook na het sporten. Wij zitten thuis geregeld ’s avonds van worteltjes met dip te snoepen. Het dipsausje maken we dan van kwark met een beetje curry/barbecuesaus/cocktailsaus (net wat er in huis is) en wat knoflook.

5 En het állermakkelijkste is natuurlijk de reep. Ideaal als je een keer niet de gelegenheid hebt om nog wat klaar te maken. Je bent dan ook zéker voorzien van je eiwitten. Ik zou het alleen niet al te vaak doen.

Oh en trouwens, volg jij mijn blog al op Bloglovin? Zou ik erg leuk vinden ;)

Advertenties

2 gedachtes over “5 lekkere dingen om te eten na het sporten

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s